Treceți la conținutul principal

Marc Levy - Te voi revedea







Totusi, gravitatia nu poate fi facuta raspunzatoare pentru ca ne cade cineva cu tronc. (Albert Einstein)

Nu-mi inchipuiam ca pot iubi asa cum am iubit-o. Am crezut in ea asa cum crezi intr-un vis. Cand visul s-a risipit, am disparut si eu cu el. Credeam ca am actionat astfel din curaj, din abnegatie, dar as fi putut refuza sa-i ascult pe toti cei care imi porunceau sa n-o mai revad. Iesirea din coma este ca o renastere...
Stiu ce crezi. Adevarul este altundeva, teama are chipuri nenumarate. Am avut nevoie de ceva timp pentru a-mi marturisi teama ca n-am sa stiu cum s-o port in visele mele, teama ca n-am sa pot fi la inaltimea lor, teama ca n-am sa le pot infaptui, teama ca, pana la urma, n-am sa pot recunoaste ca ea ma uitase.
Am vrut de mii de ori s-o caut, dar, si atunci, mi-a fost teama ca ea n-o sa ma creada, teama ca n-o sa stiu sa reinventez rasul nostru in doi, teama ca ea n-ar mai fi aceea pe care o iubisem si, mai ales, mi-a fost teama sa n-o pierd din nou: asa ceva, n-as fi putut indura. Am plecat in strainatate ca sa ma indepartez de ea. Dar, cand iubesti, nu exista distante. Era de ajuns sa-i semene o femeie pe strada, ca s-o vad pe ea mergand in fata mea, era de ajuns sa-i scriu numele pe o foaie de hartie, ca s-o fac sa se iveasca, era de ajuns sa-mi inchid ochii, ca sa-i vad pe ai ei, era de ajuns sa ma cufund in tacere, ca sa-i aud vocea. 
In acelasi timp, fugeam de lasitatea mea. Traiesc o contradictie: nadajduiesc ca viata sa ne aduca din nou unul in fata celuilalt, dar nu stiu daca as indrazni sa-i vorbesc.

..n-am uitat ca singuratatea este o gradina in care nu creste nimic.

- Duci dorul cuiva, nu-i asa? Iti sta scris, cu litere mari, in privire..

Lauren nu mai face parte din viata mea, dar face parte din mine.

Ai facut din el un soi de Fat Frumos. E usor sa iubesti pe cineva la care nu poti ajunge, nu-ti iei nici un risc.

In iubire, rabdarea are virtutile ei.

- Ce e asta? intreba Nathalia, curioasa.
- Un barbat care nu izbuteste sa doarma, cand tu nu esti in pat cu el.
- Iti lipsesc asa de rau?
- Nu tu. Rasuflarea ta, care ma leagana.
- Intr-o zi ai sa mi-o spui, sunt sigura.
- Ce?
- Ca, pur si simplu, nu mai poti trai fara mine.

- Trebuie sa ai seninatatea de a accepta ceea ce nu poti schimba, curajul de a schimba ceea ce poti si, mai ales, intelepciunea de a face diferenta intre ele.

- Vreau sa reusesc sa ma las in voia lucrurilor fara sa-mi tataie fundul de frica, vreau sa traiesc defectele celuilalt ca pe niste sublime slabiciuni.

- Ca ai continuat s-o iubesti fara sa fii iubit. Ca ai stiut sa te hranesti numai cu sentimentul pe care i-l nutreai tu, ca i-ai respectat libertatea, ca te-ai multumit sa stii ca ea exista, fara sa incerci s-o revezi, si toate astea numai ca s-o protejezi.

..cu cat trece timpul, cu atat observ ca singuratatea, chiar bine mascata, ne face sa pierdem atat de multe!  

Daca destinul ar avea ratiunile lui, omul - asa, fara imaginatie, cum este - le-ar gasi mereu nod in papura.

Oamenii care au copii se uita la aia care n-au ca si cum ar fi de pe alta planeta.

Dragostea inseamna ingaduinta, asta ii da forta.

Parasim un barbat, credem ca l-am uitat...pana cand o amintire ni-l readuce in prezent. Si, atunci, cum sa ne inchipuim ca putem uita de dragostea pe care le-o purtam parintilor?! Pierdem o groaza de timp, fara sa le spunem ca-i iubim, ca sa ne dam seama, dupa ce mor, cat de mult ne lipsesc.

- Poti iubi pe cineva si sa fii, in acelasi timp, burlac! E de ajuns ca sentimentul sa nu fie reciproc sau ca persoana sa nu fie libera.
- Si poti sa ramai fidel fata de acea persoana in tot acest timp?
- Daca acea persoana este femeia vietii tale, merita sa astepti, nu?
- Prin urmare nu sunteti burlac!
- In sufletul meu, nu.

Unele clipe au gustul eternitatii.

Exista suferinte pricinuite de dragoste, pe care timpul nu le sterge si care pecetluiesc, cu cicatricele lor nedeslusite, zambete.

..nu numai tinta spre care ne indreptam da sens vietii, ci si felul in care mergem spre ea.

- Care din doi a rupt relatia?
- Ea m-a parasit, iar eu am lasat-o sa plece.
- De ce nu v-ati batut pentru ea?
- Pentru ca era o lupta care i-ar fi facut rau. Era o intrebare pusa intelepciunii inimii. Sa privilegiezi fericirea celuilalt, in detrimentul fericirii tale, e o alegere potrivita, nu?

Nu mi-a fost niciodata frica de cotidian; rutina nu e o fatalitate. Poti reinventa in fiecare zi fastuosul si banalul, extraordinarul si obisnuitul. Cred in pasiunea care se amplifica, in memoria sentimentului. 

..e mai important sa te lupti pentru realizarea unui vis decat a unui proiect..

Iubirea traieste hranindu-se cu sperante si piere odata cu ele!

..ceea ce iubesti tu e ideea de cuplu: noi ne aparam unul pe celalalt de singuratate.

…Asa se incheie povestea: cu zambetul tau si cu durata unei absente. Inca iti mai aud degetele pe pianul copilariei mele. Te-am cautat pretutindeni, chiar si in alte spatii. Te-am gasit: oriunde as fi, adorm sub privirile tale. Carnea ta era carnea mea. Din cele doua jumatati ale noastre, au izvorat fagaduieli; impreuna, alcatuiam ziua noastra de maine. De acum, stiu ca visele cele mai nebunesti se scriu cu cerneala inimii. Eu am trait acolo unde amintirile se fauresc in doi, la adapost de priviri straine, in taina unei increderi unice, peste care continui sa domnesti tu.
Mi-ai dat ceea ce nici nu banuiam, un timp in care fiecare secunda de-a ta va conta in viata mea mai mult decat orice alta secunda. Eu eram dintr-un catun, tu ai inventat o lume. Oare iti vei aminti vreodata? Te-am iubit cum nici nu-mi imaginasem ca ar fi cu putinta. Ai intrat in viata mea asa cum se intra in anotimpul verii.
Nu sunt stapanit nici de furie, nici de pareri de rau. Clipele pe care mi le-ai daruit poarta un nume: vraja. Si inca il mai poarta: ele sunt facute din eternitatea ta. Chiar daca imi lipsesti, nu voi mai fi niciodata singur, pentru ca, undeva, existi tu.



Comentarii

  1. bvo!te felicit din suflet desi nu te cunosc!si eu scriu,dar diferenta este ca eu pastrez pentru mine..ai facut ca pe obrazul meu sa curga cateva lacrimi...scrii din suflet,ceea ce ma bucura enorm sa mai vad,iar felul in care exprimi tot....cum sa-ti spun,sunt foarte putini oameni care privesc lucrurile in acest mod si care inteleg,iar eu sunt de parere ca e greu sa mai gasesti asa oameni..cu siguranta voi mai intra pe blogul tau,m-ai surprins foarte placut!felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase, dar, meritul este al lui Marc Levy.. Eu doar i-am citit cartea si am scos din ea ce mi-a placut mai mult. Te astept cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mă numesc Elena Branko și iubitul meu s-a despărțit de mine acum 2 luni pentru că a simțit că îl înșel cu prietenul meu de sex masculin, am încercat să-i explic totul dar el și-a plătit urechile surde, am fost devastată emoțional pentru că iubeam el atât de mult până am văzut o postare pe internet despre DR DAWN ACUNA, care ajută oamenii să-și recapete iubitul pierdut, la început m-am îndoit că este adevărat pentru că nu am crezut niciodată astfel de lucruri dar am decis să încerc, am contactat-o ​​și ea mi-a spus ce sa fac si am facut-o si apoi mi-a facut o vraja de dragoste, mi-a restabilit relatia in 48 de ore si iubitul meu a sunat si a implorat sa se impace din nou cu mine daca ai nevoie de ajutor in remedierea unei probleme intr-o relatie sau casnicie.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    Dacă vrei să vindeci orice fel de boală.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan.
    *Dacă vrei să anulezi un blestem.
    Și mai multe, contactați-o pentru ajutor: e-mail { dawnacuna314@gmail.com }
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ileana Vulpescu – Viata, viata, legata cu ata

Momentul cand iti dai seama ca n-ai avut pe cine sa iubesti intr-o viata inseamna inceputul agoniei sufletului, agonie ce se reflecta mai intai intr-un cenusiu amorf al ochilor – ei imbatranesc primii – intr-un rictus al gurii, pe care-ti trebuie mult exercitiu in oglinda pentru a invata sa-l ascunzi. Aceasta agonie sufleteasca se reflecta intr-o imbatranire fizica brusca. Descoperirea asta, a vidului unei vieti, te schimba de azi pe maine ca trecerea prin groaza unei catastrofe. Sangele apa nu se face, dar se face venin. O ardeau remurcarile ca daduse viata unui copil caruia, cum se dovedea, izbutise sa-i aduca doar nefericire. Singurul lucru pe care nu-l pandeau nici putreziciunea si nici hotii era ceea ce-ai vazut, ceea ce-ai adunat in suflet. Daca nu ti le mai amintestipe toate asa cum au fost, macar sa ai ce sa uiti. Sa se estompeze, sa se cufunde ca-ntr-un val de ceata, dar sa fi existat. Pe lume erau atatea surse de bucurie dincolo de fericirea pe care ti-ar oferi-o oglin

Darul Psihoterapiei - Irvin Yalom

Priveste pe fereastra celuilalt. Incearca sa vezi lumea asa cum o vede pacientul tau. Empatia este un subiect atat de la moda – barzi in voga indruga tot felul de banalitati despre a te pune in pielea altuia – incat tindem sa uitam de complexitatea procesului. Este extrem de dificil sa stii cu exactitate ce simte celalalt; de cele mai multe ori nu facem altceva decat sa ne proiectam propriile sentimente asupra celuilalt. Cu multi ani in urma am citit un articol scris de Sandor Ferenczi, un psihanalist exceptional, in care ii adresase urmatoarele cuvinte unui pacient: “Poate m-ai putea sa-mi descopar unele dintre unghiurile moarte.” Fiecare individ are o lume interioara diferita, iar stimulul are o semnificatie diferita pentru fiecare. Psihoterapia este ca un test Rorschach viu: pacientii proiecteaza in el perceptii, atitudini si semnificatii din propriul inconstient. “Introspectia este intotdeauna retrospectie.” (Satre) Cred ca este ceva obisnuit ca terapeu

Horatiu Malaele - Rataciri

Nu mi-e teama de tine, Moarte, Da`, ce-ai face tu si cum ai mai trai, De-ai avea mama si-ar muri? (Grigore Vieru) Copilaria... Cadoul pe care ni-l face Viata pentru ce vom avea de indurat. Nu cauta prietenia oamenilor cinstiti! Vei suferi de singuratate. Prieteniile trec, dusmanii raman. De fi-va... de fi-va supararea ta un punct in zare, aceasta perspectiva ma mira si ma doare, de fi-va supararea ta un pumn de cuie, aceasta rastignire ma doare si ma suie, de fi-va supararea ta perna de pat, pe care somnu-ti sta culcat, de fi-va ea, asa cum pare, o mica sau mai mare suparare, tu afla acuma, mandra mea poveste, ca daca totu-i trecator, si asta este. Dupa ce Prostia se instala confortabila in teritoriu, urma o perioada de fericita adaptare. Decalog 1. Nu îţi crea o imagine falsă. Este incomodă, greu de întreţinut şi uşor de depistat. 2. Fii prietenul duşmanilor tăi. Un proverb islamic spune că „numai iubindu-i poţi să-i distrugi”. 3. Rămâi modest